5/06/2012

Yıllık Adalar Turu:)

İstanbulda doğayı özlediğinizde, deniz havası canınız çektiğinde en kolay gidilebilir yer tabiiiki adalardır:) Bizde arkadaşımla kıştan çıkmanın verdiği mutulukla attık kendimizi yollara... hafta içi gitme gibi bir şansımız vardı zira haftasonları bence çok kalabalık oluyor ve ben kalabalık bir adadan nefret ediyorum.. ada dediğin ıssız olmalı :)) Kabataş iskelesine bir gittik gördük kiii ada hiçte ıssız olmayacak:) her milletten insan vardı kendi ülkemde kendimi turist gibi hissettim.. aslında iyide oldu şöyle biraz yabancılaşmış oldum farklı bir ülkedeyim diye kandırdım kendimi mutlu oldum:) hava o gün çok güzeldi tam bahar işte! denizde dalga bile yoktu sakin sakin tek tek adalara uğrayarak gittik hatta bir ara bir yunus sürüsüyle bile karşılaştık! boğaza her çıktığımda hep gözlerim arar ve çoğunluklada görürüm yunusları şanslımıyım neyim :P

hep sırasını karıştırırım Burgaz, Kınalı, Heybeliada en son Büyükada:) yukarıda Bodrum gibi görünen yer kınalı ada diğer adalar göre daha ufak ve daha sakin...
Kınalıada iskelesinde kimi bekledğini anlamadığımız kediler :) hepsinin gözleri vapurdan ineceklerde..

Heybeliada.. uzaktan o pembe açmış ağaçlar erguvanmıdır acaba diye merak ettik ama emin olamadık..
Heybeliada deniz lisesi...

.... ve 2 saate varan yolculuktan sonra sonunda vardık Büyükadaya ... evet 1,35 dk. yazıyor varış için ama biz o süreyi baya bi aştık ... kaptanda havanın güzelliğinden etkilendi herhalde yavaş yavaş geze geze gittik:) iner inmez bisikletimizi kiraladık başladık ada turuna.. biz ilk hedef olarak kiliseye çıkmaya karar verdik ama son hedefimiz oldu:)) unutmuşum çünkü o yokuşun! güzelliğini ben :) 1 saatte çıktık herhalde birde o çırpı kassız kollarımızla bisikletleri taaa tepeye taşıdık :) ( eğer böyle bir niyetiniz varsa yani bisikletle çıkmak gibi, bisikletçiden kilit almayıda unutmayın ki aşağıdaki bisiklet parkına bisikletinizi bırakasınız :))

Tavsiye olarak herkesin gittiği yoldan gitmeyin çünkü sürekli faytonlarla karşılaşırsınız rahat bisiklet süremezsiniz. Adanın diğer tarafından birazcık daha kestirme bir yol var ada halkına sorun derim ben.. hem kiliseye çıkayım he aşağılarda oyalanırım diyorsanız.. olmuyor öyle canınız çıkabilir sonra koştur koştur vapura yetişmeye çalışabilirsiniz bizim gibi:)) ikisinden birini seçin derim yine ben... kilisenin yanında güzel bir çaybahçesi-restaurant gibi bir yer var manzara süper... Birde birde bence adalar baharda daha güzel. Bunaltıcı sıcak yok daha rahat geziliyor .. heryer yemyeşil yerlerde papatyalar, çiçekler, börtü, böcek kedi köpük :) denize girmek için o donla yüzmeye gelen güzel yurdum insanları daha adalara inmemiş oluyor:) yani işin özeti baharda gezin adaları baharda...

Büyükadanın en yüksek tepesinde bulunan Aya Yorgi Klisesindeyiz..Biz şu ufacıık beyaz nokta gibi görünen evlerin ordan geldik buraya yokuşu siz düşünüz:)  karşıda gri istanbul...

ve dönüş...

1. Çocukluğumun anılarına döndüm, hey gidi Büyükada :) paylaşım için teşekkürler

2. Adalar turu ve fotoğraflar harika çıkmış canım... Fotoğraflara bakınca sanki o turun bir köşesinde ben de vardım hissine kapıldım:=)

1. teşekkürler necla.. öyle hissettirebildiysem mutlu oldum:)

2. Bu arada pazar günü biz de adaya gidiyoruz, eşimin lise mezunlarının kahvaltısı var çoluk çocuk gideceğiz ama tırtıllardan korkuyorum:(

3. aman dikkat o zaman:) ağaçlarla fazla haşırneşir olmayın diyorlar.. gerçi bize bişey olmadı :) iyi eğlenceler keyifli pazarlar efenim:)

3. İstanbul'da doğdum adalara çoook küçükken bir kere gidebildim onu da hatırlamıyorum desem yeridir :S Harika kareler yakalamışsın. Bu arada inşallah iyisindir :)

1. teşekkür ederim iyiyim:) sanırım şu tırtıl allerjisi bize işlemedi bağışıklığımız olabilir:)) ya da biz piknik yapmadık bisikletle gezdik tırtıllarla buluşma fırsatımız olmadı pek:)

4. ne güzel fotograflar bunlar, bayıldım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...